luni, 9 iunie 2008

Tinereţe fără bătrâneţe?

Eram zilele trecute într-un taxi şi taximetristul asculta un post creştin. Nu vă place când se întâmplă asta? Când taximetristul ascultă muzică la un volum foarte mare (sau doar deranjant), problemă nu foarte gravă deoarece majoritatea se conformează dacă îi rugăm politicos să dea mai încet, sau când ascultă muzică creştină (* a se vedea postul meu anterior despre cacofonii) situaţie în care nu avem ce face, doar tăcem şi... asta e. Mai e şi situaţia în care primim sfaturi de la aceşti cavaleri ai pedalei de acceleraţie. Câtă generozitate din partea lor să ne reamintească să mergem la biserică duminica sau să fim buni şi înţelegători cu aproapele nostru. Pe departe cea mai neplăcută situaţie este însă aceea în care ne urcăm într-un taxi şi suntem întâmpinaţi de un miros neplăcut. Am experimentat pe pielea mea, sau nasul meu, asta săptămâna trecută. Vară, toropeală temperaturi ce speriau cu scindarea particulele de mercur din termometre, iar nenea taximetrist cu toate geamurile închise. Mă uit frumos dacă are odorizant (evident, am mai păţit-o) -avea, văd geamurile urcate şi mă gândesc, fiind o maşină relativ nouă, că poate are sistem de climatizare şi urc. MARE GREŞEALĂ. Probabil că odorizantul s-a resemnat şi el sau era epuizat după o luptă asemănătoare cu cea dintre David şi Goliat dar fără trucuri. Odată ce i-am dat bice nu mai aveam ce să fac. Mirosul începea să îmi bucleze părul nazal aşa că nu m-am putut abţine şi am scos capul pe geam, mergând aşa tot restul drumului.
Observ că am divagat puţin aşa că o să mă întorc la povestea îniţială cu taximetristul care asculta postul creştin. Nu era muzică ci era un nene (preot cred) care îşi spunea părerea lui şi mai mult îşi afirma împotrivirea faţă de căsătoriile dintre persoane cu o diferenţă de vârstă semnificativă. La început am plănuit să m adâncesc într-ale mele dar vocea lui mieroasă mă îmbia să-l ascult. Nu am rămas eu cu multe dar o idee mi-a rămas în minte. Nenea ăsta zicea că la cuplurile cu diferenţă mare de vârstă între iubiţi (nu contează în ce direcţie, adică cine e mai bătrân) apare un fenomen de inegalitate. Adică persoana mai în vârstă nu mai este percepută ca un egal ci ca una mai înţeleaptă, mai ştiutoare, o persoană care va lua toate deciziile în loc să le ia împreună. Zicea că se trece puţin spre relaţie tată-fiică sau mamă-fiu, după caz, şi nu este corect şi nu ar trebui să se întâmple.
Stau eu şi mă gândesc, oare nu are puţină dreptate? Evident din calcul trebuie să excludem căsătoriile bazate pe interese şi să le considerăm doar pe cele întemeiate pe bază de sentimente. Eu tind să cred că persoana mai provocată cronologic din cuplu va fi mai influentă...
A nu se înţelege greşit, nu sunt împotriva acestui fel de căsătorii şi consider că acestea ar trebui să facă ambele peroane fericite iar vârsta şi averea nu ar trebui să conteze. Probabil ştiu ce va urma oricum, dar este interesant de notat ideea domnului cu voce îmbietoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu