sâmbătă, 12 iulie 2008

Artă impură sau Neartă pură

Zilele trecute, într-un acces nocturn de plictiseală am început să răsfoiesc fişierele de tip JPG/JPEG (poze digitale pentru neiniţiaţi) aflate în arhiva proprie. Am dat peste următoarea poză şi dacă tot suntem la capitolul poze am decis că ar fi interesant să v-o prezint şi să jucăm un mic joculeţ.

O să vă rog să o analizaţi atent şi apoi să-mi spuneţi dacă aţi descoperit ceva discordanţe în interiorul acesteia.

Nici una?! Chiar deloc? Nu aveţi spirit de observaţie...

Ah, nu ştiţi de unde să începeţi! Ok, atunci o să încep eu.

Avem în prim plan un cofraj de ouă şi nişte gumiţe (prezervative) umflate. Prima nepotrivire, dacă-mi permiteţi să mă exprim aşa, este chiar între acestea. Şi anume: oul, care este obiectul reproducerii pentru înaripate sau reptile sau peşti (am generalizat deşi nu toţi posesorii de înotătoare se reproduc în acest fel) sau mic dejun pentru alţii, este în contrast cu prezervativele ce reprezintă un simbol al inexisteţei dorinţei de reproducere.

Un alt contrast, şi de data asta dublu, se formează între persoana din imagine (nu dau nume că ar fi urât din partea mea, mai ales că i-am mulţumit în postul anterior) şi obiecele pe care le ţine în mână. Primul ar fi între ea şi cofrajul respectiv: rasa umană nu depune ouă şi deci oul nu e o metodă de perpetuare a speciei pentru acest individ. Al doilea contrast se regăseşte între individul anonim şi prezervativele din imagine: nu pare să fie genul care are pentru ce să le folosească.

Restul obiectelor din imagine au rol doar de decor.

Vă mulţumesc pentru atenţie şi pentru răbdarea pe care aţi avut-o dacă aţi ajuns la aceste rânduri.

Această serie de bilduri (vezi expresia „a fi tras în bild” – a fi fotografiat) va urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu