luni, 14 iulie 2008

American't

Oare de sunt americanii atât de îngâmfaţi? E ciudat că postul acesta este precedat de postul lui Tibi despre S.U.A. dar nu are nici o legătură cu acesta. Tocmai ce am văzut filmul Vantage Point (da, ştiu, abia acum) şi mi se pare că reprezintă exact situaţia reală. Nu o să mă apuc acum de disecat acţiunea filmului şi de a-l comenta deoarece nu este domeniul meu şi nu sunt specializat în aşa ceva. Cu asta se ocupă „my better half” (a se vedea logo-ul pentru a nu se înţelege altceva). Din punctul meu de vedere multe filme nici nu merită să fie comentate, dar să nu divagăm.

Vorbeam de americani. Probabil sunt singura naţiune destul de infatuată încât să fie în stare să pună pe o scenă o dublură a preşedintelui lor. Cum poţi să trăieşti aşa, în lumea ta, fără să îţi pese de nimeni altcineva şi să strigi în gura mare că eşti american şi eşti mândru de asta? E ca şi cum se cred o rasă superioară.

Un alt specimen, de data asta şi mai prost (demn de milă chiar), este alienul (cum le place lor să zică), adică o persoană de altă naţionalitate decât cea americană, care îşi expune în mod public drapelul acestei ţări fără a o fi vizitat măcar. Veneam ieri dintr-o mică excursie şi am zărit steagul cu pricina în două locuri. Primul era pe parbrizul unui camion, agăţat de oglindă, ostentativ, chiar lângă inscripţia cu „Vasile” (nu doresc să ponegresc acest nume, pur şi simplu relatam cu lux de amănunte). Al doilea loc în care am zărit flamura americană era o curte cu o casă pe al carei „târnaţ” (gang) era întinsă o pătură mare, opulentă, ce se vroia a fi o copie a acestui prapur dar la o scară mai mare.

Nu cere nimeni să fim patrioţi (poate excepţe de la teoria asta fac soldaţii) dar nici să ne batem joc în halul ăsta. Probabil ei doar credeau că este „cool”.

Un alt lucru pe care nu îl înţeleg este faptul că unii sunt atât de ahtiaţi să-şi manifeste adularea acestei ţări de peste Atlantic, ţară al cărei popor nici nu are idee despre existenţa lor, încât prepară focuri de artificii pe 4 iulie. Haideţi măi oameni buni, scoateţi-vă capul din fund, şi nu mai pupaţi în fund această naţiune deoarece nu faceţi decât să le crească ego-ul, aflat oricum la cote nesimţite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu