luni, 14 decembrie 2009

despre nemulțumire

Timpul: prezent

Locul: a treia planetă de la soare

Personaje: diverși indivizi

Problema: nemulțumire vis-s-vis de situația curentă

Rezolvare: acțiune în instanțele judecătorești

Exemple: vezi mai jos

1. un bărbat dă în judecată Sony ofticat pe faptul că jocurile video promovate de această companie nu sunt accesibile pentru nevăzători. Adică orbi, adică persoane care nu văd, visually challenged într-o formulare mai finuță. Țineți minte că este vorba de jocuri video, unde cuvântul video provine din limba latină și reprezintă acțiunea de a vedea cu ochii (pleonasmul forțat e folosit pentru a-mi sublinia indignarea). Auzind o aberație de asemenea proporții mintea omului normal încearcă să mențină un echilibru precar între amuzament și tristețe. Un programator de jocuri video în Braille ar fi culmea ironiei, o contradicție de termeni mai exagerată decât expresia "cel mai unic". Cu toată ingenuitatea mea recunosc că nu îmi pot imagina vreun mod în care o persoană deficientă vizual se poate bucura într-un mod oricât de îndepărtat de senzațiile provocate de un X-box sau Playstation 3 sau măcar de un Tetris amărât cumpărat din piață de la ruși. Nu încerc să fac bătaie de batjocură pe seama handicapului bietului om, dar trebuie să fii al dracului de plictisit/ prost/ resemnat/ rupt de realitate/ naiv/ prost/ nemulțumit/ deprimat/ ranchiunos/ a treia oară prost - pentru a avea pretenții atât de nerealiste și exagerate. Un bărbat adevărat fie își acceptă condiția fie încearcă să o depășească într-un mod elegant, nu ridicol (vezi Ray Charles, Stevie Wonder sau Andrea Bocelli. acesta din urmă se dă cu rolele, cu bicicleta și sare din avion, asta pe lângă faptul că e un cântăreț desăvârșit).

2. un indian, nu genul cu multe pene în vestimentație ci genul care venerează vacile, a înaintat un proces împotriva producătorului de deodorante Axe susținând că reclamele acestora sunt nerealiste și că produsul lor n-a reușit să-l ajute să-și găsească o parteneră de viață. Sau o parteneră de câteva luni. Nici măcar o parteneră de 3 ore de beție și un futai pe care respectiva să le regrete amarnic a doua zi. Într-o țară ce adăpostește mai mult de un miliard de locuitori, craiul nostru n-a reușit să păcălească nici un reprezentant al sexului opus să nu se mai opună sexului. Asta mă face să mă gândesc că poate, doar poate, există o posibilitate extrem de îndepărtată ca băiatul să aibe ceva nereguli. Îmi și vine să-l întreb: Ce ai bă de nu reguli și tu ceva? Îmi place cînd mă fac singur să râd.

3. un tânăr american a intentat/inventat un proces împotriva jocului online World of Warcraft pretinzând că nenumăratele ore pe care le-a petrecut jucându-se l-au făcut trist, singuratic și alienat social. Avocatul apărării ar putea susține că au de-a face cu o condiție preexistentă, succesele din tărâmul virtual fiind incompatibile cu o viață socială activă, sau cu o viată socială punct. Tânărul pretinde un milion de dolari drept reparație pentru situația jalnică în care l-a adus jocul respectiv. În eventualitatea nefericită în care reclamantul ar avea câștig de cauză (eventualitate în care eu îmi pierd orice speranță în umanitate), pun rămășag că ar continua să-și petreacă timpul alături de orci și elfi și vrăji și balauri, dar într-o casă mai mare, pe un calculator mai performant.

Așadar, în improbabilitatea că nu v-a plăcut ce am scris: Sue me!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu